Case – Lowlanders Białystok

Lowlanders bialystok

Po wpisie na temat „Marketingu w klubach PLFA” wywiązała się niewielka dyskusja na temat Lowlanders Białystok i tego czy powinni czy nie powinni chwalić się swoją akcją pomocy rodzinom, którą zorganizowali przed świętami. Głosy były podzielone co całkiem zrozumiałe. Ja postaram się przedstawić swój punkt widzenia – oczywiście z perspektywy potencjału marketingowego.

W zasadzie to były dwa wątki. Jeden z nich dotyczył odpowiedzi na komentarz – chodziło dokładnie o to:

lowlanders facebook

Odpowiedź Lowlanders była krótka, treściwa i całkowicie ucinała jakąkolwiek dyskusję. Pomijam już, że w dobie spadających zasięgów postów na facebooku każdy komentarz i lajk ma swoją wymierną wartość bo zwiększa liczbę osób, do których dotrze wiadomość. Wracając do „rozmowy” – nawet jeśli Lowlanders nie chcieli robić promocji wykorzystując tę akcję (rozumiem to i szanuję) to mogli inaczej sformułować odpowiedź na swoim oficjalnym fanpage’u, tym bardziej, że mieli na to sporo czasu. O wiele lepiej od strony PR-owej wyglądałby komunikat w stylu: „Dzięki za propozycję, ale nie chcemy aby ta akcja miała wymiar marketingowy. Naszym celem jest jedynie pomoc rodzinom, które żyją w naszym najbliższym otoczeniu”. Da się? Da się! Panowie z Lowlanders lekcja dla Was do odrobienia dotycząca utrzymywania relacji z fanami na fanpage’u.

Drugi wątek dotyczył już samego „chwalenia się”. Rozumiem, że akcja miała być jedynie tą, która ma pomóc rodzinom w trudnej sytuacji finansowej – całkowicie popieram to co zrobili chłopaki z Lowlanders, mam dla nich wielki szacunek i jeśli w przyszłości będą organizowali coś takiego to chętnie się dołączę. Jedyne co z mojego punktu widzenia można było zrobić to bardziej medialnie podejść do tematu. Oczywiście tutaj każdy ma swoje zdanie na ten temat, ale czy zaszkodziłoby komuś, gdyby pojawił się krótki filmik z samych przygotowań? Z zakupów, z pakowania prezentów? Czy ktoś by się obruszył jakby zobaczył chłopaków ubranych w pady i kaski, którzy noszą prezenty do samochodów? Nie sądzę. Tym bardziej, że na fanpage pojawiły się zdjęcia z przygotowań. Krótki 1 minutowy film mógłby zrobić mnóstwo dobrego PRu, a nikomu nie wyrządziłby szkody, a być może zainteresowałby jakieś lokalne, a może i ogólnopolskie media?

raiders ava

Coś Wam pokażę – telewizja Fox, drużyna Oakland, zdjęcia w artykule są z oficjalnej strony Riders (więcej tutaj - KLIK). Czy powinni się chwalić czy nie – to już pozostawię Waszej ocenie. Jedynie chciałbym zwrócić uwagę na to, że nie ma nic złego w dobrym mówieniu na swój temat.

A na zakończenie jeszcze jedna grafika – tym razem z instagrama Riders.

riders ava instagram

Cholernie medialne, prawda? Nie musicie odpowiadać – odpowiedzią był materiał w telewizji Fox.

Comments

comments

Komentarze są wyłączone.