Prasa na tablety – możliwości reklamowe

reklama w prasie na tablety

Tabletów w Polsce jest… właśnie to doskonała zagadka, bo nikt nie podaje danych na ten temat, niemniej jednak spróbuję na swoje potrzeby bardzo ogólnie policzyć ich liczbę. Szacuje się, że w 2013 roku sprzedano ponad 2 miliony urządzeń, rok wcześniej na rynku nabywców znalazł niespełna milion sztuk. Można zatem przypuszczać, że na początku 2014 roku mam w Polsce około 3 500 000 tabletów. Przy czym zapewne 80-90 procent z nich to urządzenia z Androidem. Czemu o tym piszę – z prostej przyczyny, otóż użytkownik tabletu, użytkownikowi tabletu nierówny. Nie jest wielką tajemnicą, że osoby korzystające z ipadów czytają dużo chętniej i znacznie częściej pobierają pisma z applowego „kiosku”. Sam nie jestem jakimś wielkim fanem urządzeń z nadgryzionym logo, ale trzeba powiedzieć, że grupa ipadowców to zupełnie inny profil demograficzny usera, niż w przypadku użytkowników korzystających z urządzeń opartych o Androida. Można by pójść o krok dalej i wysnuć wniosek, że z ipadów korzystają lepiej wykształceni, lepiej sytuowani – wiadomo ile kosztuje ipad – i bardziej świadomi możliwości tabletu użytkownicy. Częściej pobierają aplikacje i częściej za nie płacą, co powinno być sygnałem dla reklamodawców.

Drugim sygnałem informującym gdzie warto zareklamować swój produkt powinno być to, że w ostatnim czasie prasa na tablety przeżywa prawdziwy boom. Kolejne tytuły pojawiają się jeden po drugim, począwszy od miesięczników kulinarnych, przez parentingowe, designerskie, aż po lifestylowe. To co mnie najbardziej cieszy, to fakt, że wydawcy coraz częściej decydują się na bezpłatne udostępnianie wydań natomiast przychody mają generować reklamy. Taki model sprawia, że liczba pobrań najpopularniejszych miesięczników bez większych trudności przekracza już 10 000 ściągnięć każdego numeru. Przy takich liczbach połączonych z atrakcyjną grupą docelową naturalne jest, że reklamodawcy z coraz większą uwagą i ufnością podchodzą do reklamy w prasie na tablety. I to właśnie jest główny temat, którym chciałem dziś się zająć.

O ogromnych możliwościach tabletów nie muszę chyba opowiadać. Interakcje, aparat, żyroskop, dotykowy ekran, możliwość zaszycia wideo, hotspoty, galerie zdjęć, to tylko niektóre z elementów jakie można, a w zasadzie trzeba, wykorzystać myśląc o kreacji reklamowej. Jako, że na co dzień mam kontakt z takimi kreacjami postanowiłem przejrzeć najciekawsze realizacje ze świata i porównać je z najciekawszymi reklamami, które ukazały się w polskich tytułach. Wniosek jaki mi się nasunął jest tak, że nie mamy się czego wstydzić. Nasze kreacje wcale nie są gorsze od tych ze świata, a czasami wręcz przewyższają je pod względem zaangażowania użytkownika.

Oto kilka inspiracji ze świata:

Audi

VW

VW – Tiguan Park Assist Urbano (ENG) from AlmapBBDO Internet on Vimeo.

Toyota Camry

Toyota Camry Ad for tablet magazine (responsive HTML5) from STOPP/FAMILY on Vimeo.

Lupine

A tu już polskie kreacje.

Ford B-max

Tassimo

Comments

comments

Komentarze są wyłączone.