Prasa na tablety – poradnik dla marketerów

prasa na tablety

Prasa na tablety przestaje być już jedynie ciekawostką, przestaje być czymś nowym i nieznanym, czymś do czego podchodzi się podejrzliwie i z dystansem. Praktycznie z miesiąca na miesiąc staje się pełnoprawnym medium na rynku i coraz śmielej wypiera tradycyjną prasę z budżetów reklamowych. Moim zdaniem bardzo słusznie, choć przyznaję, że to jeszcze nie jest czas aby całkowicie rezygnować z drukowanych wydań, a to dlatego, że nie wszystkie produkty będą skierowane do odbiorców pism wydawanych na tablety.

Zasięgi tytułów elektronicznych – liczone pobraniami poszczególnych numerów – dorównują już niektórym miesięcznikom tradycyjnym, natomiast mają nad nimi jedną zasadniczą przewagę, której nie da się przecenić, a mianowicie – policzalność. W przypadku medium jakim jest prasa na tablety, wszystko, absolutnie wszystko można zmierzyć. Nie ma potrzeby opierania się na zewnętrznych danych czytelnictwa, wszystko może być zliczone w panelu. Wystarczy podpiąć kody mierzące bądź zdać się na system wydawcy. Każda interakcja może być policzona, a następnie na tej podstawie można wywnioskować, które elementy reklamy najbardziej zaangażowały użytkowników.

Mierzenie to jedna rzecz, ale jeszcze istotniejszą kwestią jest dostosowanie kreacji do tabletu. Wydaje się to proste, ale kiedy przeglądam różne pisma dochodzę do wniosku, że wcale tak nie jest, a przeformatowanie reklamy prasowej to stanowczo za mało. Oczywiście można to zrobić, tylko  po co? Skoro możemy wykorzystać możliwości jakie oferuje prasa na tablety to czemu tego nie zrobić? Dodanie galerii zdjęć, spotu wideo, czy hot spotów do kreacji to dla wydawców prosta rzecz, a znacznie podniesie procent interakcji z reklamą. Nie, nie pomyliłem się – w chwili obecnej najwygodniejszym modelem zlecania reklamy jest ten, w którym to wydawca pisma przygotowuje kreację, bo to on najlepiej zna system, na którym publikowany jest tytuł.

Aby stworzyć interaktywną reklamę wcale nie trzeba mieć budżetu idącego w dziesiątki tysięcy złotych, ani bóg wie jakich zasobów w postaci programistów i grafików. Wystarczy zwykła reklama prasowa, do tego kilka zdjęć, dodatkowe informacje i na tej podstawie wydawca jest w stanie przygotować angażującą kreację, w której CTRy potrafią dochodzić do 43%. Prasa na tablety pod względem interakcji jest medium, które potrafi odwdzięczyć się za trud włożony w przygotowanie ciekawej reklamy.

Prasa na tablety –  o czym należy pamiętać planując reklamę:
1. Zasięg – czyli liczba pobrań numeru, a nie aplikacji! Do tej pory na rynku jeszcze funkcjonuje ta druga dana, choć… o niczym nie mówi. Istotne jest to ile razy numer pisma z reklamą będzie pobrany, a nie ile aplikacji ściągnęli użytkownicy na swoje urządzenie.
2. Interakcje – zadbaj o to, aby reklama dawała odbiorcy możliwość interakcji z nią. Kampanie przy których miałem okazję pracować i które miały wiele możliwości tapnięcia w kreację osiągały CTRy na poziomie 43%. Natomiast jeśli była to kreacja statyczna, żywcem przeniesiona z druku wówczas CTR wynosił 0,5% do 5%.
3. Grupa docelowa/tematyka pisma - na rynku dostępnych jest już dziesiątki tytułów, które oferują dotarcie do najróżniejszych grup i to zarówno jeśli chodzi o demografię jak i o samą tematykę tytułu. Wybór pisma docierającego do konkretnej grupy docelowej nie będzie najmniejszym problemem.
4. Format reklamy - rynek jaki tworzy prasa na tablety jest młody, ale już na tyle dojrzały, że oferuje różne formy promocji jak chociażby znane z prasy tradycyjnej artykuły sponsorowane. Jednak jest w stanie zaoferować zacznie więcej – między innymi prezentację produktu wraz z opisem w formie hot spota. To są przykładowe formaty, natomiast tablety dają znacznie większe możliwości.
5. Landing Page – sprawdź czy strona, na którą chcesz odesłać użytkownika tabletu jest dostosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Niby większość witryn powinna być kompatybilna z tabletami, ale… sprawdź to! Jeśli strona nie jest dostosowana to nic nie szkodzi, po prostu w reklamie należy zamieścić wszystkie informacje jakie są dostępne na landing page i wówczas sama kreacja będzie landing page.

Comments

comments

Komentarze są wyłączone.