RE2PECT czyli jak wideo rozpoczyna akcję w social media

re2pect

Reklamy sportowe z USA mają w sobie coś czego próżno szukać w naszych breakach reklamowych. Nie wiem może to kwestia kultury, może tego, że sport dla amerykanów to coś więcej niż tylko skakanie i bieganie za piłką, bez względu na to jaki ma kształt i wielkość. Mam nieodparte wrażenie, że dla nich wybitni sportowcy to postaci na kształt bóstw, którym należy się podziw i uwielbienie. I wiecie co – podoba mi się takie podejście.

Doskonale widać to w najnowszym spocie #RE2PECT, przygotowanym przez Nike, który został nakręcony jako swego rodzaju hołd dla dokonań jednego z najlepszych zawodników w historii ligi baseballowej – MLB – Dereka Jetera. Ten obecnie 40 letni baseballista w tym roku kończy karierę. W trakcie jej trwania zdobył wszystko co tylko było możliwe do zdobycia, jest pięciokrotnym mistrzem ligi, wielokrotnie wybierano go na najlepszego zawodnika rozgrywek, zdobywał indywidualne wyróżnienia i na stałe zapisał się w historii MLB.

Spot trwa półtorej minuty na dobrą sprawę nic się w nim nie dzieje, ale nie sposób (przynajmniej ja nie mogę) oderwać od niego wzroku. Muzyka, zdjęcia, klimat i tytułowy RE2PECT okazywany nawet przez kibiców odwiecznego rywala Yankees czyli Boston Red Sox. Jakoś na naszym rynku nie potrafię sobie tego wyobrazić.

Trzeba przyznać, że marketing i reklamy sportowe amerykanie robią znakomicie i nie wiem czy zwróciliście uwagę na końcu na hashtaga – #RE2PECT. Jak dla mnie mistrzostwo, bo spot był tylko początkiem, a cała akcja trwa teraz w najlepsze na twitterze, facebooku i instagramie. Co tu dużo opowiadać – genialne!

A oto mój „RE2PECT”, co prawda czapek nie noszę, ale kaptury, a i owszem.

re2pect radek

Comments

comments

Jedna myśl nt. „RE2PECT czyli jak wideo rozpoczyna akcję w social media

  1. Pingback: Tak się robi reklamy sportowe!