Tablety zmieniają sposób konsumpcji treści

digital omnivores

Tytuł tego wpisu nie jest może jakimś epokowym odkryciem, ale warto mieć to na uwadze planując działania oparte o różne ekrany. Raport Deloitte ze Stanów (Digital Democracy Survey), a dotyczący drugiej połowy 2013 roku przyniósł wiele ciekawych informacji. Co prawda USA są o kilka lat przed nami jeśli chodzi o ilość urządzeń, niemniej jednak spokojnie można przełożyć zachowania użytkowników amerykańskich na zachowania użytkowników polskich.

A zatem – według raportu obecnie wśród mieszkańców USA jest 37% tak zwanych „digital omnivores” – w wolnym tłumaczeniu można ich nazwać wieloekranowcami. W 2012 roku było to 26%. Aby znaleźć się w tej grupie trzeba posiadać: smartfon, tablet i laptopa. W Stanach liczba takich użytkowników bardzo szybko rośnie – wzrost rok do roku to aż 42%. Co ciekawe w 2012 kobiety stanowiły 35% tej grupy, natomiast rok później było to już 45%. To pokazuje, że mężczyźni są innovatorami, natomiast kobiety bardzo szybko adaptują nowe rozwiązania. Łącznie tablety w domu posiada już 48% Amerykanów.

W samym badaniu bardzo wyraźnie zaznaczył się trend oglądania wideo wśród „digital omnivores”. Liczba użytkowników, którzy korzystają z tabletu do konsumpcji treści wideo zwiększyła się z 17% do 32%. Ogólnie wideo rozwija się bardzo dobrze, a to dlatego, że użytkownicy są już świadomi tego że mogą oglądać materiały telewizyjne na innym urządzeniu niż telewizor. Wśród naszych wieloekranowców aż 68% zadeklarowało, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy obejrzało film na którymś ze swoich urządzeń. Wśród osób, które nie należą do „digital omnivores” obejrzenie materiału wideo zadeklarowało jedynie 36%.

Drugi bardzo wyraźny trend to konsumpcja bądź też korzystanie z gier na swoich urządzeniach. Aż 48% z nich korzysta z gier przynajmniej raz w tygodniu, 28% z nich gra raz w miesiącu, raz do trzech razy w roku gra około 12%, natomiast nigdy z tego typu rozrywki nie korzysta 11% omnivoresów.

Jeszcze jeden fakt, który zasługuje na uwagę to ten, że wieloekranowcy są „zwierzętami społecznymi”, aż 90% z nich korzysta z sieci społecznościowych, a niemal jedna czwarta sprawdza statusy od 4 do 20 razy dziennie.

I jeszcze krótkie filmowe podsumowanie:

źródło: http://www.deloitte.com/

Comments

comments

Komentarze są wyłączone.